Gazdaság

Rövid összesítés a gazdaság egészéről:
Regionális gazdaság lesz és mivel nincs(vagy csak minimális) gyorsutazás a játékban ezért minden árut szállítani kell A-ból B-be vagy pedig meglátogatni az adott város piacát, játékosait. A politika is bele fog szólni. Recept alapú craftolás és játékosok által irányított gazdaság amiben lesznek védő mechanizmusok a rendszert kihasználók ellen (gold farmers). Lehetséges lesz a két játékos közötti kereskedelem.

Karavánok


A karavánok az egyik fő módja az áruk szállításának (személyes javak, utánpótlás váraknak vagy node-oknak de még questet is szállíthat) és az egyik fő open world pvp generáló eszköz. Lesznek tengeri karavánok is. A karavánoknak vannak szintjei és ezek függnek az adott node szintjétől, és ez határozza meg, hogy milyen plusz védelmet lehet rá helyezni illetve mekkora terhet tud elvinni. A rendszer úgy lesz tervezve, hogy a játékosok irányítsák, tehát az indulási időt, útvonalat érdemes titokban tartani. Az útvonalat is a játékos határozza meg így be lehet állítani biztonságosabbakat hosszabb érkezéssel és veszélyesebbeket rövidebb útvonallal.

Kereskedelem

A játékosok létrehozhatnak saját kis boltokat (pavilon, bódé) ahol az áruikat árulhatják. Ezek megmaradnak akkor is ha nem vagyunk online, a rendszer készít egy másolatot a karakterről és továbbra is árulni fogja a javainkat. Szolgáltatásokat is lehet majd árulni, mint például javítás vagy felszerelés erősítése. Hagyomásnyos értelemben vett aukciós ház nem lesz viszont lesz egy felület ahol megnézhetjük ki mit árul és utána ténylegesen elutazva a helyre megvehetjük. A boltunk kinézete függeni fog attól, hogy milyen tipusú árukat tettünk ki.

Az ilyen boltoknak a helyet a piac (bővebben: Városok/Házak) biztosítja aminek felépítését a város vezetése döntheti el. Továbbá a raktárak is helyiek lesznek.
A játékosok közötti közvetlen kereskedelem ugyebár engedélyezve lesz ezért csak ritkább esetekben lesz a felszerelésnél a "lélekkötés" (ha egyszer felvetted már csak te használhatod), így tudsz adni mindenféle tárgyat új játékosoknak is, viszont itt biztosan lesz valamilyen megkötés vagy biztonsági funkció a visszaélések elkerülésére.

NPC kereskedők:
Az NPC árkövetéssel lesznek ellátva, ez azt jelenti, hogy az árak függnek a gazdaság nagyságától és a népességtől. Nagyobb népesség magasabb árakat vonz maga után, de ez meg is tud fordulni ha csökken a népesség.

Kereskedelmi megegyezések:
Két node kormánya dönthet úgy, hogy kereskedelmi egyezményt köt, lehetővé téve karavánok küldését egymásnak és növelve mindkét fél gazdaságát továbbá ez mindkét node-nak segít a fejlődésben is.

Tőzsde:
A város vezetése dönthet arról is, hogy nyitnak-e tőzsdét. A játékosok vehetnek node, guild vagy szociális szervezethez tartozó értékpapírokat és ezeknek az értéke függ a különböző nagyobb eseményektől (mint az ostrom ami lefelezi a papírok értékét így szabotálva a gazdaságot) illetve, hogy az adott node,guild,szervezet hogyan teljesít (pl. node esetében quest teljesítések, guildnél a guild tagok fejlődése stb.)

Ingatlan piac:
A node házakat (bővebben Városok/Házak) meg lehet venni és el lehet adni. Ezekből csak egy minimális mennyiség van, metropolisnál nyilván jóval több, de valószínűleg ezekért nagy harcok fognak zajlani (pénzügyileg).

Játékosok által üzemeltetett épületek:
Ilyenek lesznek a fogadók (Tavern), amik különféle hasznokkal szolgálnak a betévedő vándoroknak. Adhatnak küldetéseket, ételt ami egy időre ad egy buffot vagy főzéshez szükséges recepteket. A fogadó szintjét is lehet emelni méghozzá azzal, hogy folyamatosan üzemeltetjük és minél több vendéget fogadunk. Talán lehetőség lesz üzletlánc kialakítására is, így saját fogadónk nevét licenszelhetjük másoknak.

Tárgy elnyelő,megsemisítő funkciók

A fejlesztők szerint ez egy fontos funkció, hogy egészséges gazdaság jöjjön létre. A játékban jelenlegi információk alapján 3 féle ilyen funkció lesz:
1.Eszközök tartóssága: Használatban lévő eszközeinknek kopni fognak és ha eléri a tartóssági mutató a 0-át akkor automatikusan leveszi rólunk a rendszer és csak javítás után lehet újra használni.
2. Túlhúzás: Ha egy tárgyra túl sok fejlesztést akarunk ráhúzni akkor fennáll a veszélye annak, hogy teljesen megsemmisül.
3. Szétbontás: Receptekhez és hozzávalókhoz úgy lehet hozzájutni ha szétszedünk már meglévő elkészült tárgyakat.

Craftolás és Gyűjtögetés (Az Artisan (kézműves) osztály)

A mezőgazdaságnak, állattenyésztésnek, főzésnek stb. nagyon nagy jelentősége lesz a játékban vagyis az is elképzelhető, hogy a nagyobb gazdaság nagyobb befolyással lesz a világra mint a pvp.
Az egész rendszer a gyűjtögetés-feldolgozás-craftolás hármasra épül. A játékosok csak egy féle ágat tudnak majd maximális szintre fejleszteni pl.: A kovács képes lesz fémeket gyűjteni majd egy fegyvert kovácsolni, viszont valószínűleg szüksége lesz más mesterek munkáira mondjuk bőrre vagy fára. Természetesen aki önnellátó akkar lenni, az nem ütközik akadályba, hogy több karakterrel fedezze a saját igényeit.

Gyüjtögetés:
Halászat-Gyógynövény gyűjtés-Bányászat-Favágó-Állat szelídítés-Földművelés
A nyersanyagok nem lesznek semilyen módon jelezve, tehát nem fognak villogni vagy valamilyen jelző se fog megjelenni. Kihívás lesz megtalálni a nyersanyagokat de ott fognak megjelenni ahol számítani lehet rájuk (magyarán a fémek a hegyekben a növények meg a mezőkön, erdőkben). Lesznek magasabb szintű anyagok is de ezeknek a helye nem lesz állandó, kifogyhatnak majd máshol jelenhetnek meg. A nyersanyagok rétegesen egymásra épülnek vagyis a lvl 2-es tárgyhoz szükség lesz a lvl 1-es anyagra is.

Feldolgozás:
Olvasztás
Molnár
Állattartás:
Magába foglalja a hátasokat, kisállatokat és haszonállatokat. Ez a szakma kisérletező jellegű lesz, ki kell találni, hogy mi befolyásolja a tenyésztést (mint az évszakok vagy étel). A speciális epikus hátasokat nem lehet tenyészteni, viszont lehet kisérletezni a vadonban található egyedi hátasokkal illetve a lótenyésztés benne lesz a játékban. A tenyésztés során különböző statokat és képességeket lehet változtatni.

Craftolás:
Alkímia
Páncélkovács
Általános kovács
Sörfőző
Szakács
Asztalos
Ékszerész
Hajóépítő
Ostromgép építő
Fegyverkovács


Szerszámok:
Mind a 3 folyamathoz szükségesek a megfelelő tipusú és szintű szerszámok amik idővel elkopnak és javíthatatlanok lesznek, generálva ezzel egy folyamatos igényt amit valószínűleg az általános kovács fog kielégíteni.

Receptek:
Recept alapú crafting azaz: A recepteket valamilyen úton meg kell találni (vagy megvenni, szétszedni hozzá egy másik tárgyat, bosst megölni stb.). Amennyiben valaki talál egy receptet, lehet, hogy sok időbe telik míg eléri, hogy megkapja rá a szabadalmat (ez annyit jelent, hogy többszöri próbálkozás szükséges mire a karakter megtanulja, hogy készítse el a tárgyat, esetleg magasabb szintre emelje) és használhassa. A recepteket igényünk szerint módosíthatjuk elérve ezzel egy másik jelemzőkkel rendelkező tárgyat hozzunk létre. Ezeket a módosításokat különböző módokon lehet majd feloldani, mondjuk guild vagy város fejlődés segítségével.
Az egész craftolási folyamat összefonódik a bossok által dobott felszerelésekkel, illetve aki mesteri szintre húzta a szakmáját az szét tudja majd bontani ezeket a boss felszereléseket, majd le is tudja azokat gyártani.
Regisztrálás
Hivatalos Ashes of Creation regisztráció


Regisztráció

Hirdetés
Elérhetőség

E-mail

turulcreation@gmail.com
Guild / Klán

Turul Klán Gaming

( [KoT] Kingdom of Turul )
since 2015
Discord | Honlap | Steam

Klán által játszott játékok:



Life is Feudal MMO
Klán név: Kingdom of Turul
Jelentkezés:
KoT Honlapon
Indult: 2017 November
1/3
Conqueror’s Blade
Guild név: House Kingdom of Turul
Jelentkezés:
my.com honlap
Indul: 2018 vége felé
2/3
Ashes of Creation
Guild név: -
Jelentkezés:
Még nem lehetséges
A játék fejlesztés alatt
3/3